Mi a Biztonságos Műhelyelhagyási Idő?
A Biztonságos Műhelyelhagyási Idő (SDAT) az az idő, ami ahhoz szükséges, hogy a ragasztó térhálósodása során elérje azt a szilárdságot, hogy a szélvédőt biztonságosan a helyén tartsa egy esetleges ütközés során. A Sika a tesztjeinél a Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) 212/208 szabványokat a legszigorúbban értelmezi. A Sika úttörője volt az SDAT bevezetésének az AGR iparban az 1990-es évek elején.
A Sika folyamatosan méri és felügyeli a ragasztók SDAT értékeit egy termék fejlődésén során. Kifejlesztettünk egy nagysebességű teszt módszert, amelyet az FMVSS 212/208 szerinti töréstesztek szimulálásához használunk. Ezzel a nagysebességű teszttel kiértékelhető, hogy egy ragasztó hogyan teljesít meghatározott idő elteltével, különböző környezeti körülmények között.
A Sika eredetileg a Végeselem-módszerrel (FEM) kezdte tanulmányozni az ütközés körülményeit. Jelentős különbséget jelentkezett a szélvédőn mért erők között, ha a törésteszt bábuk övei be voltak kötve azzal szemben, amikor nem voltak bekötve.
Megjegyzés: A szélvédőn mért két legnagyobb erő a biztonsági övek nélküli törésteszt bábuk becsapódásának közvetlen eredménye.
