With Sika there is no Shortcut to Safety

Mik azok az FMVSS 212/208 szabványok?

 

Egyedül a Federal Motor Vehicle Safety Standard 212/208 (FMVSS – Szövetségi Gépjármű-biztonsági Szabvány) szabványokat tekintik elfogadottnak a járműiparban a szélvédő bennmaradásának vizsgálatára ütközés esetén. A szabványok célja csökkenteni a közlekedési balesetek során bekövetkező sérüléseket és haláleseteket, megelőzve az utasok járműből való kiesését. Az FMVSS 212/208 szabványok alkalmazhatóak személy -és tehergépjárművekre, buszokra.

Az FMVSS 212/208 szabványokon alapuló frontális törésteszteket 48 km/h-ás (30 mph) sebességgel hajtják végre, melyek során a jármű egy álló beton elemnek csapódik. Az utasoldali légzsákkal ellátott személyautók esetén a szélvédőkerület minimum 50%-ának a helyén kell maradnia a jármű hossztengelyének mindkét oldalán. Az utasoldali légzsák nélküli személyautók esetében a teljes szélvédőkerület 75%-ának kell tartania.

Első a biztonság!Ezek a szabványok nincsenek minden tekintetben leszabályozva, engedhetnek némi mozgásteret az értelmezésükben. Sajátos klimatikus körülményekkel és sajátos járműválasztással csökkenthetőek a ragasztott szélvédőre ható igénybevételek, ezáltal sokkal könnyebbé válik a törésteszten való megfelelés. A Sika hosszú ideje teszteli ragasztóit a legrosszabb forgatókönyv szerint, ezáltal lehetővé téve, hogy ajánlásaink minden helyzetben alkalmazhatóak legyenek, egyúttal csökkentve az autóüveges műhely kockázatát. Ralph Nader, a biztonsági kérdések világhírű védelmezője, korábbi amerikai elnökjelölt az AGRSS (Auto Glass Replacement Safety Standards – Autóüveg Csere Biztonsági Szabványai) Tanács első ülésén leszögezte: „A szabványt mindig a legszigorúbb értelmezés szerint kell alkalmazni”. Ezenfelül Mr. Nadert a Time Magazine a XX. század 100 legbefolyásosabb amerikai embere közé sorolja, továbbá az Unsafe at Any Speed (Minden sebességnél veszélyes) c. könyv szerzője.

A szabványok minimális követelményei szerinti tesztek nagyon rövid műhelyelhagyási időt eredményeznek. Néhány ragasztógyártó rendkívül rövid biztonságos műhelyelhagyási időt határoz meg, azonban a tesztmódszer közelebbi vizsgálata során általában bebizonyosodik, hogy a töréstesztet kedvező klimatikus feltételek mellett végezték. Valóban biztonságos a járművel elindulni a való életben előforduló körülmények között is?

 

Megosztom

Kövess a Facebookon is!

Ajánlott oldalak

Sika hajóipari weboldal

Sika hajóipari weboldal

 

 

Az év autóüvegezoje
Az év autóüvegzője
verseny

Sika Termékkereső App

Sika Product Finder