With Sika there is no Shortcut to Safety

SikaTack ELITE - OEM SZINTŰ TÉRHÁLÓSODÁS PERCEK ALATT

2015. július 2-án Svájcban, a Dynamic Test Centerben egy bemutató rendezvény keretén belül a Sika cég bemutatta a szélvédőragasztás legújabb technológiáját. Az eseményen több mint 120 ember volt jelen szerte Európából. A SikaTack® ELITE szélvédőragasztót és a hozzá tartozó PowerCure adagoló rendszer alkalmazását két személygépjárművön, a gyakorlatban ismertették.

 

A VW Golf VI töréstesztjét 95%-os törésteszt bábuval, az FMVSS 212/208-as szabványok előírásainak megfelelően, mindössze 30 perccel a szélvédő beragasztása után végezték el.

 

A Peugeot 206 SW-t csupán 50 perccel a beépítés után, a szélvédőnél fogva emelték fel, hogy bizonyítsa a ragasztó térhálósodásának OEM szintű megfelelőségét.

 

 

POWERCURE – A TÖKÉLETES MEGOLDÁS AZ AUTÓÜVEG CSERÉJÉHEZ
A PowerCure a gyorskötésű ragasztás-technológia legfejlettebb generációja. A Sika első alkalommal egy teljes körű megoldást - gyorsragasztót és hozzá fejlesztett felhordó eszközt - kínál a felhasználók részére.
A Sika filozófiája az, hogy a következő technológiai szint elérése csak akkor lehetséges, ha a rendszer a valóság által támasztott igényekre reflektál. A PowerCure-t egészen a kezdetektől fogva autóüveg beépítőkkel együtt fejlesztették, mobil és műhely körülmények között egyaránt, ami bizonyította megbízhatóságát a legmostohább körülmények között is.

 

A rendezvényről készült videó összeállítás (német nyelvű)

 

 

KÖVETELMÉNYEK AZ AUTÓIPARBAN
A ragasztott szélvédők karosszéria merevségére gyakorolt hatását gyakran elhanyagolják, amikor a szélvédő csere után a járművet újra a forgalomba engedik. A biztonságos műhelyelhagyási idő - ami azt jelzi, hogy a jármű megfelel a minimális ütközésbiztonsági előírásoknak - egy gyorskötésű egykomponensű ragasztóval jellemzően elérhető 30 perc alatt. Sok autógyártónak viszont magasabb követelményei vannak, ha a jármű ismételt üzembe helyezéséről van szó.


A modern autók karosszéria merevsége mind a fém karosszériaelemeknek, mind a beragasztott szélvédőnek köszönhető. Teljesen megkötött szélvédőragasztó esetén a szélvédő képes a jármű merevségének akár 35%-t is biztosítani.
A gyári karosszéria merevség elérése előtti járműhasználat a karosszéria túlzott rugalmasságához vezethet, ami csökkenti a jármű komfortérzetét, szélzajt okoz és a legrosszabb esetben az üveg részleges elválása is bekövetkezhet, aminek hatására víz juthat be. A jármű eredeti állapotának visszaállításához valamely egykomponensű ragasztórendszert alkalmazva a teljes kötés akár egy hétig is eltarthat. Az újfejlesztésű SikaTack® ELITE szélvédőragasztó a teljes térhálósodást 60 percen belül eléri,  köszönhetően a PowerCure technológiának mely drasztikusan lerövidíti a ragasztó kötési idejét egy második komponens segítségével.

 

SikaTack® ELITE – TELJES KÖTÉS ÉVSZAKTÓL FÜGGETLENÜL  

Hála a PowerCure technológiának, a SikaTack® ELITE térhálósodása a környezeti körülményektől függetlenül zajlik le a ragasztó teljes keresztmetszetében. A SikaTack® ELITE 60 percen belül megköt a gépjárműgyártók által, az új járművekhez meghatározott szilárdsági szintnek megfelelően. Ebből következik, hogy az autó karosszériamerevsége 60 perc múlva eléri a gyári állapotot. A PowerCure rendszer alapvetően a kedvezőtlen kültéri körülmények között végzett munkához lett kifejlesztve, amelyek jellemzőek a járműüvegezési iparban és szintén lényegesek más alkalmazási területeken is.

 

A 95%-OS TÖRÉSTESZT SZABVÁNY

A Sika mindig is úttörő szerepet vállalt a biztonságos műhelyelhagyási idő (SDAT) modellezésében és tesztelésében. A Sika munkatársai elkötelezettek az ügyfelek biztonsága érdekében és folyamatosan figyelemmel kísérik a piaci változásokat. A nemzeti és nemzetközi jogi követelményeknek való megfelelés nem elégséges, a Sika szeretne mindig egy lépéssel előrébb járni. Következtetésképp a ragasztóanyagok tesztelése a biztonságos műhelyelhagyási idők meghatározásához mindig szigorúbb körülmények között történik, mint amit az FMVSS 212/208 szabvány előír.

Amikor a Sika bemutatta az első szabványos töréstesztet, az USA-nak és több más országnak sem volt olyan törvénye, ami megkövetelte volna az utasok biztonsági övének becsatolását. Ma már a biztonsági övek használatát törvény írja elő. A Sika figyelembe vette ezt a fejlődést, de továbbra is a legszigorúbb körülmények között folytatja a tesztelést. A Sika most egy magasabb és nehezebb, un. 95%-os törésteszt bábut használ. A teszt aszerint lett megtervezve, hogy a populációnak egy lényegesen nagyobb részét fedje le, mint az FMVSS 212/208-as szabványok tesztje.

 

Még több információ a www.sika.com/powercure oldalon érhető el.
 

Megosztom

Kövess a Facebookon is!

Ajánlott oldalak

Sika hajóipari weboldal

Sika hajóipari weboldal

 

 

Az év autóüvegezoje
Az év autóüvegzője
verseny

Sika Termékkereső App

Sika Product Finder